سال های دور از خانه

خانه یعنی وطن. جایی که وقت نماز، صدای اذان پخش می شود. جایی که حوالی ظهر توی کوچه پس کوچه هایش بوی قورمه سبزی و کباب و آش بلند می شود. اینجایی که من هستم خانه ام نیست

سال های دور از خانه

خانه یعنی وطن. جایی که وقت نماز، صدای اذان پخش می شود. جایی که حوالی ظهر توی کوچه پس کوچه هایش بوی قورمه سبزی و کباب و آش بلند می شود. اینجایی که من هستم خانه ام نیست

Instagram

همه آنچه باید درباره ایرانیهای مقیم خارج بدانید (1)

سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۱۳ ب.ظ

احتمالا میدونید یا احتمال میدید که اغلب ایرانیهایی که خارج از کشور زندگی میکنن از چه دسته و قماشی هستند. حدودا بالای هشتاد درصدشون غیرمذهبی مخالف نظام و انقلابن، از اون بیست درصد باقیمونده حدودا 19 درصد مذهبی های ضدانقلاب و نظامن و اون تهِ دیگ شاید بتونید یه درصدی هم مذهبی موافق انقلاب و نظام پیدا کنید و لازم به ذکر نیست که غیر مذهبی طرفدار انقلاب و نظام هم وجود خارجی نداره و توهمی بیش نیست. خب با این اوصاف رابطه با ایرانیهایی که خارج از کشور زندگی میکنن خیلی نمیتونه رضایت بخش و دوست داشتنی باشه یا منجر به صمیمیت بشه چون خداوند قادر متعال توی سیستم روابط اجتماعی ایرانیها نه تنها دکمه ای برای غیرفعال کردن بحث های سیاسی و اعتقادی توی جمع های دوستانه و خانوادگی تعبیه نکرده بلکه قدرت منطقی بحث کردن و سفسطه نکردن و قانع شدن بعد از شنیدن استدلال منطقی رو هم ازشون دریغ کرده. لااقل خلقت ایرانیهای مقیم خارج اینطوریه! من روزهای اولی که رفته بودم سنگاپور کاملا از این جو و فضا بی اطلاع بودم. یعنی خیلی بهش دقیق فکر نکرده بودم که ارتباط با این دست ایرانیها چه اعصاب خوردیهایی میتونه داشته باشه و همش وقتی ایرانی میدیدم دوس داشتم برم جلو سلاملک کنم و آشنا شیم و اینا. پیش خودم میگفتم بالاخره خوبه که آدم یه دوست هم زبون تو مملکت غریب داشته باشه بعد در کمال ناباوری و تعجب میدیدم که میم.ج به معنای واقعی کلمه از ایرانیها فرار میکنه. یعنی اینجوری که مثلا تو خیابون یا مترو چهره ی ایرانی میدید کلی استرس می گرفت و روشو اونور میکرد و یا مسیرش رو عوض میکرد و هرچی هم من میگفتم بابا این کارها چیه میکنی طبیعی رفتار کن میگفت ایرانی های خارج از کشور اصلا قابل اعتماد نیستن و باید ازشون گریخت!


  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۲/۲۵
  • ۳۹۲ نمایش
  • mrs.yas

نظرات (۴)

شما بی خبری انگار... دیگه این دسته بندی تو خود ایران هم صدق می کنه :)))
پاسخ:
آره متاسفانه ایران هم داره تو این زمینه با خارج رقابت میکنه! :)))
  • سندس در جست وجوی حقیقت
  • سلام، اینجا هم نوشتن رو از سر گرفتی؟ خوبه
    خوبی؟ چه خبرا؟ کلا دربه درمون کردن اون از وبلاگ اونم از تلگرام و شوشصد تا پیامرسانی داخلی و در به دریمون... :(
    آخ یاسمین که اگر تو خارج ایرانیها 3 دسته اند اینجا شوشصدتا دسته اند، مذهبی انقلابی، مذهبی غیرانقلابی، مذهبی سوسو (SoSo) یا همون مذهبی یکی به نعل یکی به میخ، ظاهراً مذهبی اما باطن غیر مذهبی و کمی طرفدار نظام و انقلاب، مذهبی که ولایت فقیه رو قبول داره، مذهبی که ولایت فقیه رو قبول نداره، مذهبی که ولایت فقیه رو قبول داره اما نسبت به عملکرد آقا و نظام نقد داره، غیر مذهبی که طرفدار رهبریه و اوووووووووووووووووووووووووووووه که واقعا دیگه میمونی با مردم چطور باشی، چی بگی چی نگی، باور کنی باور نکنی.......... اما خب به قول آقا آینده روشنه ان شاءالله و اینکه آقا همیشه میگن "انَّ مَعی رَبّی"
    پاسخ:
    سلام.
    شوشصد چیه؟ جدیده؟ :)
    ببین آخه اینجا اصلا ادم مذهبی دور و برت نیست . یا خیلی کمن. این خیلی بده! باز وقتی اطرافت افرادی هستن که با اسلام و انقلاب مخالفت و دشمنی ندارن ارتباط خیلی راحت تره! بالاخره میتونی بگردی افرادی که شبیه ترن به خودت پیدا کنی و باهاشون صمیمی شی ولی اینجا هیچ گزینه زیادی واسه انتخاب نداری!! 
  • سندس در جست وجوی حقیقت
  • شوشصد همان ششصد هست با لحن حرص و غصه :))
    پاسخ:
    :))
    ما قبلنا میگفتیم شونصد!
    آقا تو دسته بندی ایرانی مقیم خارجا ول کن برادر من! وبلاگ های خودتا یه کاسه کن آ ما را راحت. سه دسته وبلاگ داری خودت به تنهایی :دی
    پاسخ:
    تو که راحتی هیچ کدومو نمیخونی :)))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی