سال های دور از خانه

خانه یعنی وطن. جایی که وقت نماز، صدای اذان پخش می شود. جایی که حوالی ظهر توی کوچه پس کوچه هایش بوی قورمه سبزی و کباب و آش بلند می شود. اینجایی که من هستم خانه ام نیست

سال های دور از خانه

خانه یعنی وطن. جایی که وقت نماز، صدای اذان پخش می شود. جایی که حوالی ظهر توی کوچه پس کوچه هایش بوی قورمه سبزی و کباب و آش بلند می شود. اینجایی که من هستم خانه ام نیست

Instagram

در حال حاضر

چهارشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۵۴ ب.ظ

هنوز هم عده ی زیادی نگران من هستند که مبادا اینجا بیکار بمانم و حوصله ام سر برود و افسردگی بگیرم! اما من اینقدر سرم شلوغ است که با تمام علاقه ام به نوشتن واقعا وقت نمیکنم اینجا را به روز کنم! یادش بخیر وقتی کوچک بودم یکی از جملات قصارم که شاید روزی چند بار تکرارش میکردم و تمام اعضای خانواده با آن آشنا بودند این بود: حوصله م سر رفته!! جیکار کنم؟؟ اما از یک زمانی به بعد که دقیقا نمیدان کی بود دیگر هیچ وقت حوصله ام سر نرفت. همیشه گزینه های بسیار زیادی برای گذراندن زمان دارم. حالا نه اینکه خیلی خوب و مفید از زمانم استفاده کنم شاید نود درصد گزینه هایم غیرمفید و یا حتی مضر باشند اما بهرحال آنقدری وقت من را پر میکنند که حوصله ام سر نرود! از وقتی کلاس هایم شروع شده وقتم کاملا پر است و حتی احساس عقب ماندگی میکنم!! صبح ها تا ظهر مشغول پختن غذا و ملزومات آن مثل خرید رفتن هستم بعد غذا را با دوچرخه میبرم دانشگاه. تا ناهار را در کانتین بخوریم و برگردیم دانشکده ساعت نزدیک 4 شده. میروم در کتابخانه و مشغول گذراندن درس هایم میشوم. شب هم بین نه تا ده میرسیم خانه و تا یک چیزی بخوریم و جمع و جور کنیم و ظرف ها را بشوریم و مسواک بزنیم وقت خواب میشود و به این صورت روزها میگذرد. البته متاسفانه با تمام تلاش هایی که در جهت برنامه ریزی دقیق داشتیم در عمل خیلی موفق نبودیم و ساعات خواب و بیداریمان هنوز کاملا تثبیت نشده و این خیلی بد است! هیچ وقت نتوانستم برنامه دقیق و درستی داشته باشم که برای مدت طولانی به آن عمل کنم! :|

درباره ی کلا و درسم هم باید بگویم که: آن موقعی که برنامه ی ازدواجم و امدنم به اینجا مشخص شد داشتم برای کنکور ارشد میخواندم. بعدش فکر کردم مگر دیوانه ام وقتی قراراست بیایم اینجا که دیگر نمیتوانم ارشد شرکت کنم چرا بیخودی وقتم را هدر کنم پای درس خواندن کنکور. بعدش با مشورت اساتید و دوستان و البته در راس همه ی اینها فکر و ایده ی خودم تصمیم گرفتم که به صورت مجازی مقطع کارشناسی ارشد را بگذرانم. چون واقعا دوست نداشتم درسم را ول کنم و حتی میانش وقفه بیفتد! و ازآنجا که ظرفیت قبولی دانشگاههای مجازی خیلی بالاست و به گمانم رتبه ی بالای دو سه هزار هم میگیرند اصلا برای کنکور درس نخواندم و خیلی راحت وارد مقطع ارشد شدم و از این جهت به خودم افتخار میکنم!! این مدتی که کلاس های مجازی شروع شده فهمیدم هرکس تا بحال یک سال یا دوسال یا بیشتر از عمرش را صرف خواندن برای کنکور ارشد و قبول شدن در دانشگاه ها و کلاس های حضوری کرده دور از جان چقدر احمق بوده! کلاس های مجازی عالی است! لااقل در حوزه ی رشته ی ما و به گمانم بقیه رشته های علوم انسانی اینگونه است. حداقلش این است که استاد گوش مفت برای تعریف کردن خاطرات و قصه ها و گفتن پرت و پلا گیرش نمی آید و در آن مدتی که کلاس را ضبط میکند فقط درس میدهد. از نظر امکانات دیگر هم کلاس های مجازی خیلی بهتر از کلاس های حضوری است البته این موضوع شاید جای بحث مفصل تری داشته باشد اما در کل بنده کلاس های مجازی را به شما خیلی توصیه میکنم. بگذریم از این که دهنمان سرویس شده و مطالب خیلی زیاد است و تمام درس ها تحقیق اجباری دارد و اینها واقعا کار ما را سخت کرده. البته درصد زیادی از مشکلات و سختی های الان بخاطر کوتاهی ها و سهل انگاری های سیستم آموزشی دانشگاه لیسانس و اساتید محترم بی مسئولیت آن دوره است! با تشکر

خاطره های جالبی برای نوشتن دارم. به زودی انشالله ...

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۷/۳۰
  • ۷۶۵ نمایش
  • mrs.yas

نظرات (۷)

یعنی ملت انقدر بیکارند که بشیند اراجیف زندگی متاهلی شما رو بخونند؟! اینا رو برای بقیه مینویسی که چی ://
خاطره مسواک زدن و شوهر کردن و... شوهر نمیکردی بری خارج چیز دیگه ای هم داشتی بنویسی؟ 
خب هزینه مجازی خیلی زیاده

این ناشناس کیه دیگه?خب دوست نداری نخون.تفنگ ک نذاشتن رو جمجه ت و مجبورت کنن بخونی :-\
پاسخ:
همووون!! منکه واقعا امیدوارم شدم ازینکه آدم های درب و داغونی مثل این یارو میدون اولین نفر میان پستو میخونن معلوم میشه خیلی جذاب مینویسم:D
مجازی اونقدرا هم گرون نیست. کلا هم خیلی می ارزه با توجه به امکاناتش. البته واسه ما که چهار سال مفتی خوندیم بهرحال سخته!!!
کامنت اول منو یاد یه چیزی انداخت که شاید بگم زشت باشه. و خب نمی‌گم. زشت نه برای اون بنده خدا. می‌ترسم در مثل مناقشه شود.
پاسخ:
الان قیافه ت شبیه این ادمای لوسیه که جمله قصارشون اینه: یه چیزی میخوام بگم ولی نمیگم!! :|
  • زهره سعادتمند
  • خب خداروشکر.
    اونجا الان جایی مراسم عزاداری هست که بری؟
    پاسخ:
    مث ایران که هرشب مجلس باشه که نیس. ولی انشالله شب تاسوعا عاشورا همین ایرانیها مراسم دارن.
    سلام یاسمین عزیز
    خب خدا رو شکر!
    سعی کن خیلی استفاده کنی به قول استاد اسماعیلی زاده درس تو غربت برکت داره
    امیدوارم خیلی موفق باشی
    کاری باری چیزی بود در خدمتیم!

    در ضمن من سعی کردم به خودم نگیرم که غیر مستقیم بهم گفتی احمق!! چون میدونی که من کلا برای کنکورها زیاد درس می خونم و المپیاد علوم قرآن هم که برای من مثل یک کنکور بود بلکه بیشتر!
    ولی این رو هم بدون که اطلاعاتی که آدم برای کنکور میخونه بخصوص ارشد و دکتری خیلی خیلی بیشتر از حتی کلاسای درس برای کامل شدن اطلاعات و آشنایی با منابع در محور رشته به آدم کمک میکنه لذا سعی کن در بکاربردن القاب برای افراد دقیق تر عمل کنی!
     
    التماس دعا این ایام :)

    پاسخ:
    سلام
    خیلی خیلی ممنون از لطفت
    استغفرلله پناه میبرم به خدا از چنین جسارتی به جناب شما!! اصل اصلش که کلن منظورم پشت کنکوری ها بود یعنی اینهایی که سال اول قبول نمیشن حضوری باز یه سال یا دوسال دیگه میخونن که حضوری قبول شن ولی خب شاید خول نرسوندم منظورمو. ضمن اینکه در مورد این گروه هم خیلی شرایط دیگه باید مد نظر گرفته شه باز الان اون یکی دوستمون نیاد بگه به من گفتی احمق!! با توجه به رشته ی تحصیلی و هدف شخصی و ... خیلی چیزای دیگه. اونجا که گفتم بحث مفصل داره منظورم دقیقا همینا بود که حسش نبود توضیح  بدم!
    ولی بشرا الان میفهمم دانشگاه و بعضی اساتید لیسانس چه ظلم و جفایی در حق ما کردن. قشنگ چارسالمونو به باد دادن!! :|
    خب بگم منو فحش نمی‌دین؟ تضمینی هست اگه بگم.
    پاسخ:
    نه من اصلا نگفتم بگو. با شناختی هم که ازت دارم ترجیح میدم نگی : D
    ولی میگم یعنی وفتی نمیخوای بگی دیگه گفتن نداره که یه چیزی میخواستم بگم ولی نمیگم !!
    اونکه ینی واقعا افتضاح بودن و هستن!
    من از وقتی اومدم فقه این و فهمیدم
    و هر روز بیشتر می فهمم
    کلا واقعا فقط ...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی