سال های دور از خانه

خانه یعنی وطن. جایی که وقت نماز، صدای اذان پخش می شود. جایی که حوالی ظهر توی کوچه پس کوچه هایش بوی قورمه سبزی و کباب و آش بلند می شود. اینجایی که من هستم خانه ام نیست

سال های دور از خانه

خانه یعنی وطن. جایی که وقت نماز، صدای اذان پخش می شود. جایی که حوالی ظهر توی کوچه پس کوچه هایش بوی قورمه سبزی و کباب و آش بلند می شود. اینجایی که من هستم خانه ام نیست

Instagram

من فکر میکردم فرانسوی ها آدم های با فرهنگی هستند!

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۲۲ ب.ظ

رفته بودند بالی. دو سه روزی نبودند از دستشان راحت بودیم. دیروز که از خانه آمدم بیرون داشتم قفل دوچرخه را باز میکردم که بروم دانشگاه، همانجا رسیدند. یک سلام خشک و خالی کردند و رفتند داخل. رفتم پایین دیدم دمپایی هایم را یادم رفته عوض کنم. دوباره برگشتم بالا که کفش هایم را بپوشم صدای صحبت و خنده شان می آمد. در را که باز کردم لوییس آمد گفت چیزی یادت رفته؟ گفتم کفشهایم! بعد رفت دوباره برگشت یک چیزی گفت متوجه نشدم. گفتم دوباره بگوید دوباره گفت فهمیدم میگوید لباس هایمان که شسته ایم و آویزان کرده ایم خشک شده اند. گفتم خودم میدانم و نو پرابلم! بعد چند لحظه صبر کرد و انگار من حرفش را نفهمیده باشم رفت! بعدش که رفتم دانشگاه به میم جیم گفتم گفت شاید منظورش این بوده که میخواهند لباس هایشان را بشورند و ما لباس های خشک شده مان را جمع کنیم. گفتم من به این هم فکر کردم اما آنجا هنوز یک عالمه جا هست برای لباس. مگر چقدر لباس دارند؟ برگشتیم دیدم همه ی لباس ها را جمع کرده اند گذاشته اند روی میز! رفتم ببینم مگر چقدر لباس داشته اند که آنهمه جای خالی کفاف نداده و مجبور شده اند لباس های ما را بردارند دیدم فقط یک ردیف از چهار پنج ردیف میله را لباس گذاشته اند. تازه چوب لباسی های ما را هم برداشته بودند. خب این کارشان واقعا جالب نبود.

بعدش هم امروز رفتم دستشویی میبینم دستمال و پلاستیک و ... ریخته اند. دوباره دستشویی را به گند کشیدند. واقعا عایا این کار خوبیست؟ من هیچ وقت نمیدانستم که فرانسوی ها آدم های کثیف و بی مبالاتی هستند!


انشالله همیشه به سفر باشند!!!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۶/۲۶
  • ۶۳۷ نمایش
  • mrs.yas

نظرات (۱۰)

منصور ضابطیان در کتاب مارک دو پولوش میگه که فرانسوی ها زیاد تمیز نیستند و زندگی تو فرانسه خیلی سخته حتی شهر تمیزی نیست به اون صورت مثلا داری راه میروی یکهو پایت میرود روی تاپاله ی سگ هایشان :| و چون این شهر پرستیژ خاصی دارد خیلی ها خودشان را میکشند که به این شهر بیایند. اغلب در یک اتاق زندگی میکنند و اگر بخواهند خانه بزرگتری داشته باشند باید به خارج شهر بروند
این بود مختصری درباره فرانسوی ها :)
ولی من دلم برات کباب شد اون هم با این طرز زندگی :|
پاسخ:
اتفاقا من هم دفعه قبلی که اومده بودم کتاب مارک و پلو رو با خودم اورده بودم و اینجا تمومش کردم. چقدددر لذت بخش بود خوندنش و چقدر چیزی یادگرفتم با این همه جالبه که این نکته در مورد فرانسویها اصلا به خاطرم نمونده مهمترین و تاثیرگذارترین چیزی که از قسمت فرانسه یادم مونده موضوع کتابخوانیشونه و اینکه تو پاریس همه همه جا درحال کتاب خوندن هستن و یه عالمه کتاب فروشی قشنگ و بزرگ تو شهرشون دارن. بین واقعا من چه دید قشنگی دارم و چه چیزهایی تو ذهنم بلد میشن اما تو چی؟
حالا اصن تو کی هستی که دلت به حال من بسوزه؟ فلاکت بار هم خوتی!!:|
حساس نشو، حساس نشو یاسی
خوبی سفردیدن همین تفاوت هاست دیگه :*
پاسخ:
آره خوبه واقعا در کنار همه سختی هاش!
سنگاپور نیسی؟سنگاپور ب فرانسه ربط داره؟یکی ک جغرافیش افتضاحه 
پاسخ:
یکی که در عین اینکه جغرافیش افتضاحه یا حافظه ش خیلی کمه یا پست های وبلاگ منو دور میزنه و کامل نمیخونه :)))
گفتم که همسادمون فرانسویه س!

واقعا تو این مدت پخته میشی به معنای واقعی کلمه !!! :)))

خیلی شرایطی که میگی سخته !! ولی زودی عادت میکنی .. همه ی سختی هاش به اون دوچرخه سواری تا یونی میارزه !! ایشالا همیشه به دوچرخه سواری رفیق جان :))

پاسخ:
ها والا!!
آره بابا منم همیشه از فرانسوی ها همین تصویر رو دارم!
کلا همونورا ! از اینکه دسشویی میرن با دستمال کاغذی سر و تهش و به هم میارن همه چی دیگه شون معلمومه! :دی
خدا صبرت بده!
پاسخ:
این کارشون که خداییش ته کصافط کاریه :|
تازه همینطوری پابرهنه میان میرن تو دسشویی!! فک کن!!
سازگاریت رو ببر بالا بشری :)))
ببخشین البته کامنت دونی وب شما رو کردیم چت روم یاسمین خانوم :D

پاسخ:
سازگاری بحثش جداست اساسن از نظر علم روانشناسی و بهداشت و فلسفه این کارها عند کصافط کاری محسوب میشه!
  • سندس در جست وجوی حقیقت
  • نتیجه میگیریم در کشوری(فرانسه) که انقدر کتاب خوانی زیاده و به کتاب و مطالعه اهمیت میدن آدم بی فرهنگ پیدا میشه(نمونه اش همین همسایه شما!) وای به حال کشورهایی که سرانه کتابخوانی شون کمه!!!

    پاسخ:
    خیلی جالبه چطور میشه کشوری که اینقدر کتاب میخونه اینقد کصیف باشه؟
    بی خیال سازگاری شدم در حد بنز مرید خان! :دی
    پاسخ:
    من سکوت میکنم!
    دو روز رفتی یه کشور داغون D:
    شما علی الحساب به دوچرخه سواریت برس، گویا تو مشهد برات عقده شده چون دختر بودی
    وقت کردی غیر از شوهرت و خارج رفتنت چیز دیگه بگذار تو وبلاگت که مردم فکر نکنند کشور ندیده ای
    پاسخ:
    چیز  دیگه ای نمیذارم. به عنوان و موضوع وبلاگ توجه کنید. با تشکر!
    نه فقط برچسب افتضاح بودن جغرافی به من میچسبه دیگه تهمت نزن:دی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی